måndag 12 januari 2009

Idag börjar vi...

Idag börjar vi med ketogen kost. Hur väl kan man förbereda sig? B fick äta sista Mc Donald's måltiden igår. Tog med hem för att sitta och mysa framför tv'n. Precis utanför porten får han kramp och faller baklänges, får grus på hela kroppen och slår i huvudet. Hade hjälmen som tur var. Men där står jag med kassar, väskor och Happy Meal lådor. Lillebror fick agera hjälte - igen. Kämpar som en myra med tunga porten. Jag lyfter in B och lägger honom på golvet med min kappa över sig. Sen släpar vi in picket o packet in i hissen. Släpar upp B på fötter. Ögonen går i kors på honom. - Va var det som hände? Var e min Happy meal? 
Väl inne i lägenheten; av med grusiga kläder på med pyjamas direkt. Man vet inte om det är tack o gonatt. Nä, hamburgaren och pommes friten lockade mer än kudden.
I dag skulle vi starta. Men sen visade det sig att det inte var någon provtagning, vi behövde inte sova kvar och inte ens äta ngt speciellt. Så vi fick en föreläsning av läkaren under 1,5 timme och B fick leka med sjukskötaren J i väntrummet. "Lektionen" var så faktaspäckad med medicinska termer. (Men ATP - det är väl ändå ngt annat!?)Jag fick en obehaglig känsla att det senare ska bli prov på hela skiten. Men jag tycker att det räcker med att man lär sig det praktiska och sen får de som har ork o särintresse läsa sig till allt.
743,95 har det förberedande paketet med mat handlad på ica, nya slickepottar o kastruller, vitaminer och specialtandkräm, hittills kostat. Kan liksom inte riktigt skaka av mig skepsisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar