torsdag 29 januari 2009

Reflektioner?

Alltså, det här me att blogga, det är ju en ny grej för mig. Jag tycker att det känns bra, men man funderar ju vad andra tänker. Man kan se att det finns ett antal människor som har varit inne och läst, man kan se var de bor...Det skulle ju vara kul om man fick ngn kommentar. A's ord muntrade upp! 

E skickade ett sms som rörde mig till tårar och leende. Vi lever ju mitt uppe i det här med calogen, märklig andedräkt och kisstickor. I kväll när jag läste för B sa han själv att han luktade illa i munnen...


Detta fyller vårat liv, praktiskt och känslomässigt. I morgon ska vi träffa ett assistansbolag och på kvällen ut och äta med TSvänner. Men först på morgonen måste vi ringa till sjukhuset. Det verkar som att B har blod i urinen.

MV kom hem med B i kväll och berättade hur middagsmatningen fortlöpt. B hade varit hungrig, men haft uppenbarliga svårigheter att få i sig den amerikanska dressingsåsen till köttbullarna. Hon berättade hur alla medlemmar i familjen hjälps åt för att ta hand o B. Det rör mig också. Vilken tur vi har som har dem! 

1 kommentar:

  1. Det är jätte intressant att läsa om erat liv.
    Har börjat att prata lite löst om ketogen kost för min 9 åriga dotter.
    Jag kommer att följe eran vardag och hoppas att jag lär mig en del av det.

    SvaraRadera